Mike Wayne, Politik Film kitabına “Tüm filmler politiktir, ancak her film aynı tarzda politik değildir” (2017: 9) cümlesi ile başlamaktadır. Bu düsturun ikinci yarısı Lanthimos’un filmindeki politik öğeleri ifşa etmek için elzemdir. Lanthimos, birçokları tarafından “kışkırtıcı” bulunan Köpekdişi (Kynodontas) filminde aile, toplum, birey ve devlet çeperinde gelişen bir alegori kurmaktadır. Bu yazıda, Pierre Bourdieu’nün sosyal dünyanın algılanması ve yorumlanması için üretilmiş kavramlarından alan, habitus ve sermaye kavramları Köpek Dişi filmini anlamak ve üzerine konuşmak için işe çağırılmıştır. Bu filmin seçilme nedeni Wayne’nin belirttiği gibi her filmin aynı derecede politik olmadığını görmeyi amaçlamak ve bu çerçevede toplumsalın can evinde bulunan öğelerin izleklerini filmde aramaktır. Filmdeki insicam bireyin dışında, ona aşkın olarak gelişen sosyal ve siyasal erekleri dinamo olarak kullanmaktadır. Tam da bu yüzden, bu yazı, Köpek Dişi filminin okumasını Bourdieu ile yapmayı hedeflemektedir. Çünkü Bourdieu’nün kavramları; alışılagelmiş olmayı\mutatlaşmayı, çizilmiş sınırların içinde verili bilgilerin nasıl işlendiğini yerinde tespitlerle tanımlamakta ve durumun anlaşılması için gerekli tüm enstrümanları sağlamaktadır.

---Değerli okuyucumuz, bu yazının devamı erişime kısıtlanmıştır. Yazının tümüne ulaşmak için lütfen dergimizi edininiz.---

Ayrıntı Dergi'yi büyük kitapçılardan ve online olarak BURADAN SATIN ALABİLİRSİNİZ.